Aurreko
sarreran aipatutakoaren harira,
azpimarra beharra dago Komunikazio Handigarri edo Alternatiboan laguntzeko
sistemak hitz egiteko zailtasunak duen pertsonak bere ingurukoekin
komunikatzeko bidea besterik ez direla, baina ez dira inoiz nahikoak. Benetan garrantzitsua dena horrekin
datorren hezkuntza, egokitze eta laguntza prozesuak dira.
Horretarako,
esku-hartze prozesua ikaslearen
gaitasunen, trebezien, beharren, nahien ebaluazio batekin hasi behar da, horrela,
aurretik esan moduan, umearen errealitatearekin bat datozen material egokiak
hautatzeko.
Ondoren,
Komunikazio Baliabide horien egokitze
eta hezkuntza prozesua hasteko,
kontuan hartu behar dira bai umea bai bere ingurunea ere, bizitzako testuinguru
guztiak eta berarentzako pertsona esanguratsuak ere integratuz.
Azkenik,
Komunikazioa Handitzeko edo Ordezatzeko sistemen arrakasta bermatzeko, garrantzitsuena zera da: ezgaitasunak dituen
pertsonak komunikatzeko gauza interesgarriak izatea, komunikazioa nola egin
jakin dezala eta adierazi nahi duena ulertzeko eta entzuteko prest dauden
pertsonak inguruan izan ditzala.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina