Hezkuntza premia bereziko haurrek, hainbat
oztopo aurkitzen dituzte haien egunerokotasunean, komunikazio eta psikologia
arloetatik hasita, ikasketa prozesu eta harreman sozialak ere barnean hartuz. Azken
urteetan, hezkuntza arloan ikusi denez, hauen trataeran eragin positiboa izan
dezakete IKTek, umearen garapena sustatzeko edota ingurunearekiko erlazioa
bultzatzeko. Gainera, irakasle askok pentsatzen dute hauek irakaskuntzan
integratzea ezinbestekoa dela teknologia garapen pertsonal eta sozialerako
tresna oinarrizkoa bihurtu den gizartean (Ramírez, Domínguez eta Clemente,
2007).
Azpimarratzekoa da, orokorrean, IKTek aukera
asko ematen dizkiola irakasleari haur hauen esku-hartze eraginkor baten bila. Haiei esker hainbat
dira premia berezidun umeekin sustatu daitezkeen arloak: beste pertsonekiko eta
haien inguruarekiko komunikazioa, ezagutzaren gizartean murgiltzea,
ikasketa-prozesua, gaitasun logikoak…
Informazio eta Komunikaziorako Teknologiek haur
hauengan izan dezaketen eragina hainbat faktoreen menpe egongo da, hala nola,
ezgaitasunaren ezaugarriak edo honen gradua. Baina, maila orokor batean, gaur
egun gutxi dira teknologia berrien erabilpenaren beharra eztabaidan jartzen
dutenak. Hau gertatzen da, bereziki, IKT-en onurek hainbat aukera jartzen
dituztelako hezitzaileen eskura haurren gaitasunak garatzeko prozesua
sustatzeko (Cabero 2008). Horren adibide da, adibidez, ezgaitasun kognitibo,
sentsorial edo motorren ondorio diren mugak gainditzeko aukera ematen digutela;
haurren autonomia bultzatzen dutela, ikasle bakoitzaren behar eta eskaeretara
egokitzen direlako; ikasle eta irakasle edo kideen arteko
komunikazioan laguntzen dutela; irakaskuntza multi-sentsorialaren alde egiten dutela; aisialdi momentuak eskaintzen dizkigutela…
Abantaila espezifiko asko dira IKT-ek haurren
garapena sustatzearen alde eskaintzen dizkigutenak. Baina, umeengan konkretuki
zentratzen bagara multimeda tresnek haien ikasketa bultzatzeko giro aparta
sortzen laguntzen dutela azpimarra beharra dago (Corbella eta Boix, 2005). Izan ere, motibaziorako botere handia duten erremintak
dira eta haur bakoitzaren berezitasunetara moldatzen direnez, haientzako
prestatutako sistema sinboliko desberdinak integratzeko aukera ematen diote
hezitzaileari, ingurugiro dinamiko eta erakargarri bat sortuz. Irakasle batzuen
ustetan, gainera, ikasteko errefortzu hauek ikasleen autoestima gailentzen
dute, laguntza baten antzera jokatuko duena, haurren ikaskuntzaren alde.
Aurrean aipatutako guztia kontuan harturik,
ezin da zalantzan jarri IKT-ena aukera aparta dela Hezkuntza Premia Bereziak
dituzten haurren tramendu pertsonalizatuan. Argi dago, esan denez, ezgaitasun
konkretu bakoitzera egokitu behar direla. Horretan laguntzeko, hainbat
aplikazio eta software daude dagoeneko, hezitzaileen eskura, arazo desberdinak
dituzten haurrekin landu beharreko hainbat gaitasun jorratzen dituztenak. Hauei
buruz hitz egingo dugu aurrerantzean, ume bakoitzaren berezitasunari egokituta
dagoen esku-hartzearen bila. Ongi etorri!!
Argazkiaren iturria: http://downsyndromepossibilities.blogspot.com.es
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina